علامه حلی5

ُسازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، دبیرستان دوره اول علامه حلی5 تهران
ما این جاییم...
علامه حلی5

سمپادی‌های علامه حلی۵ تهران

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

تقویم میلادی

راهنمای تکلیف نگارش هفتم - هفته سوم

جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۵:۳۲ ب.ظ

نوشتن یک انشای حداقل 350 کلمه‌ای با موضوع «آرزوهایت چیست؟»

 

* تمامی مطالب گفته شده در کلاس هنگام نوشتن تکلیف رعایت شود.

 

** تکالیف را تا ساعت 20:00:00 شب قبل از کلاس، ارسال کرده باشید.

۹۹/۰۷/۱۱
علیرضا هاشم زادگان

نظرات  (۹)

۱۴ مهر ۹۹ ، ۱۹:۴۳ مهدیار فردوسی

سلام من مهدیار فردوسی هستم .با انشا ارزو در خدمت شماهستم .

ارزو چیز بزرگ و  عظیمی هست که هم محال ان را داریم و هم ناممکن انرا داریم .

 

ارزو میتواند در بعضی مواقع  باعث تغییر زندگی ما شود . 

ارزو های ما باید با شرایط ما همگام باشد مثال :با ثروت ما یا با دانش ما یا با توانایی های ما یا ... 

مثال ما ارزو میکنیم که دکتر شویم این ارزو باعث تغییر روند زندگی ما میشود اما با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت مان امکان پذیر هست. 

و یک نکته ی مهم قرار نیست همه ی ارزو هایمان مادی باشد . 

ما میتوانیم ارزو های معنوی نیز بکنیم نظیر شفای بیماران یا .....

حال میخواهم تعدادی از ارزو های غیر شخصی ام را به شما بگویم . 

 

من دوست دارم در المپیاد شیمی یا نجوم مدال بیاورم . 

ارزو میکنم  همه ی بیماران شفا پیدا کنند . 

یکی از ارزو هایم این هست که جز 20 نفر ثروتمند جهان شوم . 

یکدیگر از رویا هایم کمک به فناوری رباتیک و الکترونیک ایران هست .

ارزو ی بزرگ من این هست که تمام دوستانم موفق باشند . 

 

 

با تشکر فردوسی 

 

۱۴ مهر ۹۹ ، ۱۹:۲۰ مهدیار فردوسی

سلام من امروز میخوام درباره ی ارزو هایم با شما صحبت کنم .

ارزو چیست؟ 

ارزو به نظر من به دو  دسته تقسیم میشه :

1_ارزو های غیر محال :مثل ارزوی موفقیت در المپیاد با تلاش

2-ارزو های محال :مث اینکه در یک شب نمره ی بیست بگیری 

 

یکی از ارزو های من این هست که در مسابقات ربوکاپ شرکت کنم (با تلاش) غیر محال هست 

 

یکی دیگر از ارزو هایم این هست که کمک به فناوری  رباتیک و الکترونیک ایران بکنم (با تلاش)غیر محال هست .

 

من ارزو میکنم در طی یک هفته بهترین دانش امز کلاس شوم (با حداقل تلاش)

این ارزو در دسته ی محال قرار میگیرد.

 

من ارزو دارم روزی جز بیست مرد ثروتمند جهان شوم .. 

 

ارزو های من رو دیدید که قابل  نمایش بودند. 

به نظر من ارزو چیز قشنگی است که باعث رشد انسان میشود اما اگر باعث رویا پردازی های خیلی و محال شود اصلا چیزه خوبی نیست .

 

 

با تشکر مهدیار فردوسی 

۱۳ مهر ۹۹ ، ۲۳:۱۳ امیر حسین شاکر دنیوی

آقای استاد هاشم زادگان

سلام

آخرین تکلیف نگارش با عنوان "آرزوهایت چیست؟"، در همین صفحه، اولین پست می باشد. امیدوارم آن را دیده باشید. 

آن لحظه ای که من پست را برایتان در اینجا فرستادم لینک تفکیک کلاس هنوز در وبلاگ بارگذاری نشده بود و من هم در اینجا تکلیف را برایتان فرستادم. چون فرمودید نیازی به ارسال مجدد نیست، من دیگر فایل را مجدد نفرستادم. می خواستم بگویم که تکلیفی که گفته بودید را من در روز 11 مهرماه ساعت 8:23 بعدازظهر برایتان فرستادم. از این به بعد هم تکالیف را آنگونه که مشخص کردید، در لینک تفکیک شده ارسال می کنم.  

به نام حق. علی ملکی. آرزو هایت چیست؟           

              به نظر من آرزو به سه دسته تقسیم میشود: یک آرزو هایی که کمی تلاش کنی به دستشان میاوری مانند نمره 20. دوم آرزو هایی که باید تلاش  زیادی کنی تا به دستشان بیاوری مانند  بدون گناه زندگی کردن و سومین دسته آرزو هایی است که هیچ گاه انها را به دست نمیاوری مانند یک روزه ده سال بزرگ شویم.خب لازم است خود را معرفی کنم. من علی ملکی هستم.چرا انسان ها ارزو میکنند؟اصلا آرزو چیست من در ادامه به این سوالات پاسخ میدهم.وقتی کودک بودم ارزو میکرم مادرم برایم یک عروسک که چند روز پیش  در آن دوران در وبترین دیده بودم، بخرد. عمر ارزویم کوتاه بود و خیلی زود ارزویم براورده شد، اما ارزو ها همیشه اینطوری نیستند. وقتی ما بزرگ میشویم آرزو هایمان هم با ما بزرگ میشوند. آنقدر بزرگ که برای به دست اوردنش باید جان بکنی و کلی از عمرت را پایش صرف کنی. حتی در مقطعی دیگر ناممکن می شود. من هم همانند هر انسان دیگر آرزوهایی دارم مثلا وقتی دوران سخت مدرسه را می گذراندم آرزو می کردم معلم بشوم اینطوری همان طور که معلمانم به من سخت میگرفتند من هم به بچه های سر کلاس سخت میگرفتم  بعدا با خودم فکر کردم گفتم عجب آرزوی بی معنایی داشتم.  یا وقتی داشتم می رفتم دکتر از من خون بگیرد با خودم ارزو کردم خدایا بعدا من را هم چنین دکتری کن تا کاری کنم کسی که ازش خون می گیرم درد بکشد بعدا با خودم فکر کردم و باز به این نتیجه رسیدم که عجب حرف بیهوده ای زدم.کمی بعد که ارزو هایم با خودم بزرگ میشد وقتی در دوران سخت مدرسه بودم. با خودم گفتم حتما اگر خواستم معلم بشم با روش هایی ساده دوران مدرسه را برایشان شیرین و ساده کنم تا هرچه بیشتر مدرسه را و درس را دوست داشته باشند. بلاخره کسانی بودند که آرزو های خیلی بزرگی داشتند، آرزوهایی که نه فقط بزرگ بلکه ارزشمند بودند و هدفشان آسایش بشر بود. مثل ساخت تلفن، ماشین، اینترنت و خیلی چیز های دیگر.

اگر بخواهم در چند کلام آرزو هایم را بگویم این است که وقتی بزرگ شدم آدم موفقی بشوم تا بتوانم به مردم کشورم خدمت کنم و زندگی را برای آنها راحت تر و زیباتر کنم. همچنین آرزوم می کنم این بیماری منحوس کرونا زود تر از بین برود و مردم کشورم همه شاد و سلامت بشوند.

در اخر هم میخواستم یک ضرب المثل را بگویم که با آرزو داشتن رابطه مستقیم دارد:

نابرده رنج گنج میسر نمی شود  مزد ان گرفت که جان برادر کار کرد

۱۲ مهر ۹۹ ، ۲۰:۲۸ آریان گردان

 

 

 

 

 

 

بنام خدا

آریان گردان

کلاس 701

نگارش- تکلیف شماره 3

موضوع انشاء: آرزوهای من

آرزو های من در سه دسته تقسیم میشود. آرزو های شغلی آرزو های تفریحی آرزو های تحصیلی آرزو های اجتماعی و آرزو های مسابقاتی اشاره کرد. آرزو ی شغلی من در آینده این است که یک داروساز برای انسان ها جانوران و گیاهان است برای اینکه به این شغل بروم باید درس های زیست جانوری زیست گیاهی و زیست انسانی و شیمی را خیلی خوب بخوانم و من دو تا آرزو در این باره دارم اولین آرزو ی من در این باره این است که درس های خود را خوب بخوانم و درس سطح بالاتر را یاد بگیرم تا به المپیاد بروم و دیگر کنکور ندهم یا اینکه درس های خود را خوب بخوانم و کنکور دهم و در رشته ی تجربی شغل دارو سازی قبول شوم.

آرزو ی تفریحی من در آینده این است که به استخر بروم به استادیوم آزادی بروم در جنوب شهر تهران چادر زده و بخوابم به مازندران رفته و در دریا ی آنجا شنا کرده به باغ وحش در تهرران رفته و حیوانات را در آن باغ وحش مشاهده کنم من خیلی دوست دارم به مشهد رفته و در هتل آنجا استراحت کردهو به حدم امام رضا در مشهد رفته و آنجا را زیارت کرده باشم.

 آرزو ی من در مسابقات این است که در مسابقات ورزشی در رشته ی بسکتبال بروم و یک بسکتبالیست آمریکایی در شهر شیکاکو بشوم ودر آنجا مقدار زیادی پول در آورم و در آنجا ساکن شوم و در آنجا زندگی کنم.

از آرزو های تحصیلی من در مسابقات میتوان به رفتن در المپیاد ،ایده دادن درباره ی ساخت وسایل در زیست جانوری ایده دادن درباره ی ساخت وسایل در زیست گیاهی و ایده دادن درباره ی کشف قوانین در علم شیمی میتوان اشاره کرد.

از دیگر آرزو های تحصیلی من میتوان به رفتن در دانشگاه های اکسفرد و هاروارد و دانشگاه های واقع در شهر تهران  مثل دانشگاه های شهید بهشتی و دانشگاه ایران همچنین دانشگاه تهران اشاره کرد.

از آرزو های اجتماعی من میتوان به از بین رفتن ویروس کرونا و باز شدن مدرسه ها و گرفتن کتاب تکمیلی هفتم اشاره کرد.

 

۱۲ مهر ۹۹ ، ۱۹:۲۹ رادین فتاحی

  (( به نام ایزد منان  )) 

 

سلام،من رادین فتاحی هستم و میخواهم درباره ارزو هایم و واژه آرزو بگویم. در ابتدا باید بگویم که آرزو به دو دسته خوب و بد تقسیم میشود آرزوهای بد آرزو هایی هستند که ممکن است به شخصی یا شَی ای ضرر وارد کنند . اما ارزو های خوب معمولا مسبب موفقیت و شادی ما و دیگران  هستند. 

درک ما از آرزو چیست و چرا آرزو میکنیم ؟ انسان ها همیشه در ذهنشان افکاری دارند که بخشی از انها به آرزو کردن مرتبط است. آرزو پیش تفکر ما در رسیدن به هدفمان است.آرزو  میتواند ممکن باشد و یا  غیر ممکن، اما درک هر شخص در ممکن بودن یا نبودن ان به شرایط شخص هم بستگی دارد .مثلا در یک دوره از زمان آرزویی غیر ممکن می تواند محقق بشود ،پس زمان در آرزو بسیار موثر است! .اما گروهی از آرزو ها از توان هیچ شخصی یا شی ای بر نمیاید که به انها به اصطلاح میگویم (تخیلی).

آرزو های من هیچ وقت تخیلی نیستند و هیچ و قت هم آرزوی بدی نسبت به دیگران ندارم من سعی میکنم تلاش کنم نه آرزو ! چون هیچ آرزویی بدون تلاش ممکن نیست، نمیتوانیم بدون انجام دادن کاری بنشینیم و ارزو کنیم که موفق شویم چون در ان صورت  ارزوی ما تخیلیست!                در کودکی ارزو داشتم که مهندس نفت شوم اما به مرور زمان علاقم عوض شدم و به مهندس هواپیا بودن روی اوردم وبه مرور تصمیم هایم عوض میشد.

من برای  کشورم پیشرفت و سرافرازی آرزو  میکنم و آرزو دارم که دیگر کودکی به خاطر جنگ از تحصیلات و حق خود محروم نشود و صلح بر تمام جهان حاکم شود.

اما هم اکنون  من ارزو دارم که با موفقیت مراحل تحصیل را پشت سر بگذارم وبتوانم  یک مهندس فضاپیما شوم، اطمینان دارم که در این راه در حال تلاش هستم و چون کشتی در دریای خروشان با تمام سیل ها و موج ها مبارزه میکنم و هیچ چیز در این راه نمیتواند مرا متوقف کند!

ارزوی اصلی من سلامتی برای خودم و تمام خانواده ام است .چون اگر سلامتی داشته باشم میتوانم با تلاش به تمام ارزو ها و اهداف دیگرم برسم

                                                              پایان!

۱۱ مهر ۹۹ ، ۲۱:۱۴ سینا فرخ ابادی

       ارزو هایت چیست؟

 

سلام من سینا فرخ ابادی سیزده سازه از تهران هستم و می خواهم در رابطه با ارزو های بزرگم با شما صحبت کنم. خب من ارزو دارم بازی ساز بشوم اما نه بازی دوبعدی ساده بلکه بازی خیلی خفن درست کنم و کلی از این طریق پول در بیارم و من عاشق این شغل هستم که یکی از ارزو های من هستش. حالا نوبت ارزوی بزرگ بعدیم هستش من دوست داشتم یک ادم ثروتمند باشم اما پس از گذشت یک سال به این پی بردم که ادم ثروتمند باشه ولی اثلا معروف نباشه هیج امتیازی نداره و به خودم گفتم اگر یک ادم فقیر باشم ولی معروف بهتر از اینه که بخوام ثروتمند باشم ولی کسی من را نشناسه و یک دلیل دیگری که باعث شد من این انتخاب را کنم این بود که اگر معروف بشم پول زیادی در میارم پس گزینه معروف شدن خیلی بهتره.ارزوی بعدی من این بودش که یک جادوگر ذهن خوان بشوم و در جریان باشید که ادم های ذهن خوان واقعی هستن اما هیچ  ارتباطی با بقیه ندارن چون ممکن است بعضا ازشون بترسن مثل من پس من به خودم گفتم همون بهتر که جادوگر نیستم چون اگر جادوگر بودم هیچ دوستی نداشتم ولی در جریان باشید که من کلی ترفند های جادوگری مثل ذهن خوانی و تر دستی بلدم. ارزوی بعدی من این هستش من این هستش که بهترین گیمر جهان برای ایران بشم چون ایرانی از هر لحاظی خوب هستش جز زمینه ی گیم البته ایران هم گیمر چند تا داره که من در تلویزیون در برنامه های مختلف مثل بازی ویزیون انها را دعوت کرده بود دیدم. ولی واقعا من این ارزویم را دوست دارم و خیلی دوست دارم گیمر بشوم چون در امد زیادی هم دارد. حالا نوبت یکی از ارزو های قدیمیم هستش که براورده شده این ارزوم این بود که در مدرسه ی علامه حلی قبول بشوم و هم اکنون می بینید که در مدرسه ی علامه حلی هستم و این یک افخار بزرگ هستش. و اینک نوبت ارزوی اخرم هستش که شاید یک زره ای جوگیر شدم ولی من دوست دارم یک ادم خوش اخلاق و هیچوقت دروغ نگویم واز هیچی نترسم چون من از پرنده می ترسم درسته که یک پسر سیزده ساله با قد صد و پنجاه و پنج هستم ولی از پرنده می ترسم خب این هم از ارزو های من.

۱۱ مهر ۹۹ ، ۲۰:۳۲ علی محمدیها

«به نام خدا»

موضوع انشاء:آرزو

اصلاً آرزو یعنی چی؟آرزو به چه دردی می خورد؟ما برای چه آرزو می کنیم؟

این ها همه سئوال هایی هستندکه ما باید از خودمان بپرسیم.

آرزو یعنی چیزی که ما از خدا میخواهیم.البته بعضی فکر می کنند آرزو یک چیز غیر ممکنه اما به نظر من می توان به  آرزو رسید اما باید تلاش کنیم و نمی شود که آرزو بکنیم و کاری نکنیم وبه آرزوهایمان برسیم و شاعر بزرگمان سعدی می فرماید:

نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود                      مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

هر کو عمل نکرد و عنایت امید داشت         دانه نکاشت ابله و دخل انتظار کرد

البته بعضی آرزو ها غیر ممکنه و به آنها آرزو نمی گویند و به آنها خیال بافی می گویند.مثلا من می خواهم بال داشته باشم و مثل پرندگان پرواز کنم این یک آرزو نیست چون غیر ممکنه ولی اینکه من وسیله ای بسازم و با آن پرواز کنم  آرزو است چون اگرسعی و تلاش کنم به آن می رسم.

حالا که فهمیدیم آرزو چیست به شما می گویم چه فوایدی دارد. می توان گفت آرزو یک جور خواسته است وهمین خواسته ها بودند که باعث شدند انسانها پیشرفت کنند وبه چیز هایی مثل هواپیما ، ماشین، خانه و گوشی و...برسند. البته چون انسانها برای رفاه و آسایش خود دوست داشتند کار ها را به صورت ساده تر انجام بدهند وسایل گوناگونی اختراع کردند مانند ماشین که باعث می شود انسان سریع تر و راحت تر به جای دیگری برود.پس انسان بخاطر آرزو های گوناگونی که دارد باعث شد تا پیشرفت کند.

حالا  فکر کنم کامل توضیح داده باشم که آرزو چیست و چه فایده ای دارد. من هم مثل بیشتر انسان ها آرزوهایی دارم مثل اینکه دوست دارم در دانشگاه شریف یا تهران درس بخوانم و اینکه خانواده ام سلامت باشد وکودکان کار وجود نداشته باشند و همه گی در رفاه و آسایش زندگی کنند وبه آرزو هایشان برسند.

و در آخر :آرزوی که برای من  بسیار مهم است این است که  دوست دارم هیچ ایرانی آرزو نداشته باشد از ایران برود و کسانی که رفته اند  برگردند  مانند پرفسور سمیعی و فیروز نادری و...

و دوست دارم همه مردم دنیا بخاطر استفاده از دانش کشورم زبان ایرانی را یاد بگیرند.

با تشکر از شما دوستان و همکلاسی های عزیز و استاد مهربانم که به انشاء من توجه کردید

                                                                                                         علی محمدیها

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۱ مهر ۹۹ ، ۲۰:۲۳ امیر حسین شاکر دنیوی

آرزوهایت چیست ؟

در ابتدا می‌خواهم به حدیثی از حضرت محمد اشاره کنم که می‌فرماید :

آرزو برای امت من رحمت است .اگر آرزو نبود هیچ مادری به فرزند خود شیر نمی‌داد و هیچ باغبانی درختی در زمین نمی‌نشاند (بحارالانوار8/173/77)

آرزو را می‌توان به امید معنی کرد .یعنی با داشتن آرزو می‌توانیم برای خودمان هدف‌گذاری کنیم و بر اساس آن برای آینده برنامه‌ریزی کنیم .البته بعضی آرزوها هم به انسان کمک می‌کند تا به اختراعات و اکتشافات جدیدی دست پیدا کند و زندگی خود و هم نوعانش را آسان‌تر کند .

من هم همانند هر انسان دیگر آرزوهایی دارم که البته به نظر خودم بعضی از آن‌ها می‌تواند واقعی و دست‌یافتنی باشد و بعضی دیگر از آن‌ها غیرواقعی و دست‌نیافتنی باشد .

وقتی کوچک‌تر بودم همیشه به فضا و فضا نوردی فکر می‌کردم و آرزو داشتم وقتی بزرگ می‌شوم یک فضا نوردی بشوم که بتواند همه‌ی دنیا را با یک سفینه ببیند .و وقتی کمی بزرگ‌تر شدم فهمیدم که شاید این آرزوی من دست‌نیافتنی باشد .

با شناختن خودم و دنیای خودم آرزوهایم کمی متفاوت‌تر شد ،مثلاً وقتی با شغل آتش‌نشانی آشنا شدم آرزو کردم یک روزی آتش‌نشان شوم و بتوانم جان کسانی را که به خطر افتاده نجات دهم .یا وقتی برای اولین بار به مدرسه رفتم آرزو داشتم معلم شوم تا بتوانم به بچه‌ها سواد بیاموزم،و وقتی بیمار می‌شدم و به مطب پزشکی می‌رفتم آرزو داشتم من هم بتوانم مانند آن‌ها بیماری‌ها را تشخیص دهم و مریض‌ها را درمان کنم.

خلاصه اینکه شاید آرزوی هرچه را که می‌دیدم داشتم و امروز که به این سن رسیده‌ام و تجربه‌ام هم کمی بیشتر شده، احساس می‌کنم آرزوهایم هم بزرگ‌تر شده‌اند .مثلاً حالا آرزو دارم بتوانم یک داروساز بزرگی باشم تا بتوانم مردم دنیا را از بیماری‌هایی مانند کرولا که گرفتار آن می‌شوند نجات دهم وتوانم داروهایی بسازم که عمر انسان‌ها را به صدها سال بیشتر کند.

و برای سال‌های آینده‌ام هم  نمی‌دانم که چگونه فکر خواهم کرد ، شاید شرایط زندگی و موقعیت‌ها  عوض شود  و آن‌وقت آرزوهای من هم متفاوت شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی