علامه حلی5

ُسازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، دبیرستان دوره اول علامه حلی5 تهران
ما این جاییم...
علامه حلی5

سمپادی‌های علامه حلی۵ تهران

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

تقویم میلادی

مسابقه با کاروان محرم

چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۹ ق.ظ

پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله فرمودند:

براى شهادت حسین علیه‌السلام، حرارت و گرمایى در دل‌هاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.

 

با کاروان محرم

مسابقه با کاروان محرم

 

با سلام خدمت همه دانش‌آموزان عزیز دل

با رسیدن به ایام ماه محرم و پاسداشت مقام سیدالشهدا و یاران وفادارشان، گروه فرهنگی دبیرستان دوره اول علامه حلی5 اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با عنوان «با کاروان محرم» نموده است که در 6 بخش مختلف و با عناوین زیر برگزار می‌گردد:

1- عکاسی با موبایل

2- فیلم کوتاه

3- پادکست

4-داستان‌نویسی 

5- شعرنویسی

6- بازخوانی مرثیه‌های قدیمی

دانش آموزان عزیزی که قصد شرکت در هر یک از قسمت‌ها را دارند حتماً به نکات زیر بابت ضوابط شرکت در هر بخش دقت کنند و حتماً آثار خودشان را تا اربعین حسینی (15شهریور ماه) به لینک دیجی سروی که در آخر این پست مشخص شده ارسال نمایند.

عکاسی با موبایل:

عکاسی بایستی در حوزه محرم باشد و حجم ارسالی عکس ها کمتر از 20 مگابایت باشد. موارد مهم که در داوری این بخش لحاظ می گردد شامل زیبایی شناسی ، ترکیب بندی و رعایت قواعد عکاسی می باشد. موضوع عکاسی در این بخش بصورت آزاد (البته در حوزه محرم) می باشد که به عنوان مثال می توان مواردی همچون سیاه پوشان، عزاداری محرم، فعالیت های دیگر هیئات در محرم به جز عزاداری، حضور جوانان در هیئات، امام حسین در دیگر مذاهب و یا هر عنوان دیگری به خواست خودتان باشد.

 

فیلم کوتاه:

در این بخش میتوانید با موضوعات آزاد به سلیقه خودتان ولی در حوزه محرم آثار خودتون رو آماده نمائید. دقت کنید که زمان فیلم ها می تواند از 15 ثانیه تا 5 دقیقه باشد. فیلم ها میتواند بصورت بی صدا یا باصدا ، رنگی و یا سیاه و سفید باشد. آثار بایستی در قالب MP4 باشند و با کیفیت خوب تحویل گردد. 

 

پادکست:

در این بخش از مسابقه تعدادی کتاب در حوزه محرم که از نظر ما دارای محتوایی جذاب هستند معرفی شده است. دوستانی که در این بخش شرکت خواهند کرد به سلیقه خودشان یکی از کتاب‌ها را انتخاب میکنند و پس از مطالعه، آن را به صورت خلاصه و یا به صورت گزیده‌ای از نقاط اوج کتاب، بصورت خوانش و یا پادکست تحویل نمایند.

اسامی کتب معرفی شده شامل (پدر،عشق،پسر) ، شماس شامی ، نامیرا ، کتاب روضه و سفرنامه می باشد که عزیزان میتوانند یکی را به سلیقه خود انتخاب کنند. ضمنا تمامی این کتب در سایت طاقچه (لینک سایت طاقچه) و بصورت آنلاین قابل خریداری می باشد.   

 

داستان‌نویسی:

نوشتن داستانی کوتاه در حوزه محرم و یا خاطره شخصی در این ارتباط با زمینه داستانی. حداقل متن داستان بایستی 1000 کلمه باشد و حتما بصورت فایل word باشد.

 

شعرنویسی:

سرودن شعر در حوزه محرم و عزاداری محرم در هر قالب شعری که خودتان تمایل دارید. فقط این نکته رو رعایت کنید که در داوری این حوزه، رعایت اصول قواعد شعری حتما مد نظر قرار خواهد گرفت.

 

بازخوانی مرثیه‌های قدیمی:

در این بخش میخواهیم از کسانی که مستعد خوانش این آثار (نوحه‌خوانی محرمی) هستند دعوت کنیم تا مرثیه ها و سرودهای قدیمی را بازخوانی کنند و آثار خودشون را به هر سبک و سیاقی که دوست دارند آماده کنند. مثلا میتوانند فرآیند تولید اثر بصورت صوتی یا تصویری باشد و اینکه اثر بصورت تکخوانی و یا جمع خوانی باشد.   

 

لینک ارسال آثار

۰۲/۰۵/۰۴
محمدصادق حجتی واعظ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">